הנכם מוזמנים למפגש ינואר של צפוף – הפורום לאוכלוסיה, סביבה וחברה

"מגמות בתכנון המשפחה החרדית – מבט מבפנים"

 

  • האם סוגיית הצפיפות מטרידה את החברה החרדית?
  • אילו מנגנונים חברתיים, כלכליים ותרבותיים משפיעים על תכנון המשפחה במגזר החרדי?
  • מהי עמדת הרחוב החרדי ביחס לזוגות הבוחרים להקים משפחות קטנות?
  • איך מתייחס אברך לשאלת האחריות האישית של הפרט אל מול תחזיות צפיפות האוכלוסין המטאוריות בישראל?

 

מרצה אורח: מר אלי פלאי, יו"ר המכון החרדי למחקרי מדיניות.בעל ומו"ל השבועון החרדי "משפחה", הפונה למגזר החרדי והדתי בארץ ובעולם. פלאי הוא איש עסקים ופעיל חברתי ויו"ר קרן משפחת פלאי, העוסקת בתמיכה וקידום יוזמות חברתיות בחברה החרדית.

 

המכון החרדי למחקרי מדיניות נוסד בשנת 2014 במטרה לקדם מדיניות מקצועית מבוססת מחקר בסוגיות אזרחיות הנוגעות למפגש שבין הציבור החרדי והחברה הישראלית.

 

להרחבה:
תחזית הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציגה נתונים דרמטיים בנוגע להמשך הגידול של הציבור החרדי בישראל, המעידים על שינוי בסדר גודל אסטרטגי במשקלה של החברה החרדית בכלל החברה הישראלית. לתמורות אלו, יהיו השלכות מרחיקות לכת על מגוון תחומי החיים האזרחיים, ובהם כלכלה, תעסוקה, דיור ורווחה. בחינה של סוגיות אלה והיערכות אליהן באמצעות מדיניות מקצועית מסתמנות כצורך קריטי, לא רק עבור החברה החרדית עצמה אלא עבור החברה הישראלית בכללותה.

המכון החרדי למחקרי מדיניות נוסד על מנת להתמודד עם אתגרים מסוג זה ולענות על הצורך בהצגה ובניתוח של הנתונים והידע הנדרשים בקביעת מדיניות, על מנת לסייע בעיצוב כלים ואסטרטגיות פעולה למען החברה החרדית והחברה כולה. המכון מבקש להוות כתובת בתחום ידע זה בעבור מקבלי החלטות, גורמים מקצועיים וגופים פילנתרופיים הפוגשים באתגרים אלה מתוקף עיסוקם, ולפעול מולם כגורם מקצועי מוביל.

 

המפגש יתקיים ביום ד', 30.1.2019, בשעה 17:00-18:30 בבניין פורטר, חדר 101, אוניברסיטת תל אביב
 
 
להרשמה: https://goo.gl/RZjeDq