תכני וידאו - הרצאות וכנסים​

לעשרות תכנים והרצאות נוספות - הצטרפו לעמוד שלנו

עתיד צפוף: ישראל 2050 | לתכנן על הנייר, אפשר עד מחר - דן פרי

הרצאתו של דן פרי, ראש רשות הטבע לשעבר, מתוך הכנס השנתי של "צפוף" – הפורום לאוכלוסיה, סביבה וחברה. בהרצאתו מציג דן פרי מספר דוגמאות שממחישות את הליקויים במעבר בין תכנון נכון ליישומו בשטח. גם התכנון הטוב ביותר לא יציל אותנו מהמשברים שיגיעו עקב גידול האוכלוסיה ולכן אין מנוס מלעסוק בפיל שבחדר – כיצד ממתנים את קצב גידול האוכלוסיה בישראל. 

נגן וידאו

עתיד צפוף: ישראל 2050 | מגמות מדאיגות באוכלוסיה הישראלית - פרופ' דן בן דוד

 

הרצאתו של פרופ' דן בן דוד, מהפקולטה לכלכלה באוניברסיטת תל אביב, מתוך הכנס השנתי של "צפוף" – הפורום לאוכלוסיה, סביבה וחברה. בדברי הפתחה שהקדימו את הפאנל של חברי הכנסת ביקשר פרופ' דן בן דוד להניח לפתחם את האמת הכואבת ולדרוש מהם להתמודד עמה. ההרצאה מביאה נתונים מדאיגים המצביעים על עליה דרמטית בצפיפות וירידה חמורה במידת ההשכלה בישראל ביחס למדינות העולם.

נגן וידאו

ישראל 2050: בין אוכלוסיה מזדקנת לריבוי ילודה מטאורי: עתידה של מערכת הבריאות לאן?

מתוך כנס "עתיד צפוף – ישראל 2050" הכנס השנתי של עמותת "צפוף" :
סמנכ"לית בריאות דיגיטלית במשרד הבריאות בעבר, היזמת ד"ר שירי לב-עמי, על האתגרים העצומים של מערכת הבריאות הישראלית בעשורים הקרובים, בין צורך לתת מענה לאוכלוסיה מזדקנת לבין הצורך להרחיב שירותים להיקף הילודה הגבוה ביותר בעולם המערבי. 

נגן וידאו

עתיד צפוף - ישראל 2050: כמה טבע יישאר במדינה הצפופה במערב?

מתוך כנס "עתיד צפוף – ישראל 2050" הכנס השנתי של עמותת "צפוף" :
מנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן, על האתגרים העצומים בשימור מעט הטבע שנותר בארץ ישראל, על רקע גידול האוכלוסיה המטאורי הצפוי בישראל בעשורים הקרובים והצטמצמות השטחים הפתוחים.

נגן וידאו

עתיד צפוף - ישראל 2050: איך שמים סוף לפקקים במדינה שתכפיל את עצמה תוך 30 שנה?

מתוך כנס "עתיד צפוף – ישראל 2050" הכנס השנתי של עמותת "צפוף" : פרופ' שלמה בכור מהמכון לחקר התחבורה בטכניון, על האתגרים העצומים של תשתיות התחבורה בישראל, בצל הנסיון לפתור את משבר הפקקים הלאומי במציאות בה האוכלוסיה הישראלית, ואיתה מספר הנוסעים, צפוי להכפיל את עצמו עד 2050. 

נגן וידאו

עתיד צפוף - ישראל 2050: בדרך לרצף בטון מאשקלון ועד נהריה

מתוך כנס "עתיד צפוף – ישראל 2050" הכנס השנתי של עמותת "צפוף" : מנכל רשות הטבע והגנים לשעבר, דן פרי, על העתיד העגום של שארית השטחים הפתוחים בישראל, הצורך בהחלטות חירום אמיצות, והקשר שבין גידול האוכלוסיה המטאורי בישראל לבין רצף הבטון שצפוי להיות מנת חלקם של רבים מאזרחי ישראל

נגן וידאו

עתיד צפוף - ישראל 2050: פרופ' רחל אלתרמן - 98% ישראלים יגורו במגדלים, הבניה תרד מתחת לקרקע

מתוך כנס "עתיד צפוף – ישראל 2050", הכנס השנתי של עמותת "צפוף": פרופ' רחל אלתרמן ממוסד שמואל נאמן בטכניון, מנסה לתאר איך ייראה תכנון המגורים והחיים בישראל במדינה של 17 מליון ישראלים, תוך התמודדות עם שיעורי הצפיפות מהגבוהים בעולם 

נגן וידאו

עתיד צפוף - ישראל 2050: פרופ' דן בן-דוד - לאן פניה של המדינה הצפופה ביותר במערב?

מתוך כנס "עתיד צפוף – ישראל 2050" הכנס השנתי של עמותת "צפוף" : מנהל מכון שורש, פרופ' דן בן-דוד, על מנגנוני הפריון שצריכים להדאיג כל ישראלי ביחס לעתיד הכלכלה והחינוך בישראל 

נגן וידאו